Cynamon – rozgrzewa, smakuje i… odchudza!

Cynamon jest jedną z najstarszych przypraw. Otrzymywany jest poprzez suszenie kory drzewa. Chociaż większości z nas kojarzy się z szarlotką, grzańcem i świętami, warto, aby na stałe zagościł w naszej kuchni. Nie tylko doda smaku potrawom, ale także korzystnie wpłynie na zdrowie.

Szczypta cynamonu na zdrowie

Cynamon wykazuje szereg właściwości prozdrowotnych. Polecany jest przy dolegliwościach ze strony układu pokarmowego: niestrawności, wzdęciach, stanach skurczowych jelit. Jego właściwości wykorzystywane są w zapobieganiu zatruciom pokarmowym, niestrawności i pomocniczo w leczeniu wrzodów żołądka. Stosowany jest także na pobudzenie apetytu.

Cynamon należy do przypraw rozgrzewających. Jest doskonałym dodatkiem do porannej kawy w mroźne dni czy herbaty z miodem, gdy dopadnie nas przeziębienie. Poleca się go w stanach zapalnych dróg oddechowych: gardła, zatok, nosa.

Cynamon zawiera bardzo dużo przeciwutleniaczy. Podnosi poziom energii, poprawia pamięć. Pomaga w leczeniu infekcji drożdży, wykazuje działanie antybakteryjne i przeciwgrzybicze.

Dieta odchudzająca  ze smakiem cynamonu

Cynamon należy do grupy naturalnych produktów, które korzystnie wpływają na procesy odchudzania. Przemawiają za tym:

  • Wzrost wydzielania soku żołądkowego i enzymów trzustkowych. Dzięki temu proces trawienia przyspiesza. A to jest istotny element podczas odchudzania.
  • Regulacja poziomu cukru we krwi. W trakcie redukcji masy ciała ważne jest, aby poziom insuliny utrzymywany był na stosunkowo niskim poziomie, ponieważ hormon ten odpowiedzialny jest za przekształcanie glukozy w tłuszcz.
  • Obniżenie stężenia cholesterolu we krwi. 

Dla łasuchów domowe desery z cynamonem

Odchudzanie oznacza rezygnację lub spore ograniczenie ilości zjadanych słodyczy. Jeśli chcesz już się skusić na coś słodkiego, dodaj do deseru cynamonu. Zmniejszy to konsekwencje „grzeszków“ dietetycznych. Węglowodany (główny składnik słodyczy) powodują szybki wzrost stężenia glukozy we krwi. W rezultacie następuje wyrzut insuliny, a co dalej idzie – przekształcenie cukru w tłuszcz. Cynamon zwiększa wykorzystanie glukozy w tkankach i obniża jej poziom we krwi, co zapobiega wydzielaniu nadmiernej ilości insuliny. Jeśli więc masz ochotę na coś słodkiego, zrób samodzielnie deser. Bardzo smaczne są prażone jabłka z miodem i cynamonem czy  naleśniki smażone bez tłuszczu na patelni teflonowej z białym serem i cynamonem.

Cynamon – ważny element domowej apteczki 

Poprzez obniżenie stężenia cholesterolu cynamon pomaga zapobiegać miażdżycy naczyń krwionośnych.

Właściwości przeciwdrobnoustrojowe cynamonu są wykorzystywane do leczenia zakażeń dróg oddechowych w postaci kąpieli, okładów i inhalacji. Cynamon jest dodawany do mieszanek ziołowych o działaniu przeciwreumatycznym. Wykazuje działanie przeciwbólowe, przeciwgorączkowe i przeciwzapalne. Pojawiają się również doniesienia o przeciwnowotworowym działaniu cynamonu.

Nasza rada: Z uwagi na występowanie kumaryny wybieraj cynamon cejloński. Jak go poznać? Na opakowaniu jest umieszczona informacja. Jeśli nie ma wzmianki na ten temat, to znaczy, że jest to cynamon Cassia – popularna odmiana, ale zawiera więcej kumaryny. Kumaryna w większych ilościach może uszkadzać wątrobę. Cynamon cejloński jest odrobinę droższy, ale jesteśmy pewni, że docenisz nie tylko jego walory zdrowotne, ale także i słodszy, łagodniejszy smak!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *